onsdag den 14. marts 2012

Mini Mis



Trunte var så uheldig at løbe ind i en voldsom forkølelse i dagene omkring der hvor hun skulle føde. Dyrlægen sagde at killingerne højst sandsynligt ville være beskyttet gennem modermælken, men at vi skulle veje dem hver dag, for at være sikre på at de vokser som de skal. En af killingerne har haft det rigtig skidt og den blev aflivet i mandags.


Min egen lille "Findus" har tabt sig meget, og jeg har været ude at købe misse-modermælkserstatning. Det lugter ganske forfærdeligt og Findus er alt andet end begejstret. Jeg har lovet ham at tømme hele Maxi-Zoo for kattelegetøj, hvis han bliver frisk og begynder at tage på igen. Han skal "bøvse" når han har spist, det gøres bedst på mors mave og SÅ slapper han af, som I kan se...Lige nu vejer han 192 gr, og det er i underkanten (det er pels det hele)


Nogle vil mene at jeg gør et lidt for stort nummer ud af de små pus, og det gør jeg måske ? Siden jeg blev født, har jeg haft katte omkring mig, en siameser, europæisk korthår, Colorpoint persere og Mainecoon. De står mit hjerte nær alle og én, og jeg vil aldrig glemme én eneste af dem vi har haft.

9 kommentarer:

  1. Hvor er han kær ... god bedring med ham og god dag til dig

    SvarSlet
  2. Rigtig god bedring med ham. Han ser bare nuser ud.

    SvarSlet
  3. Nåårh hvor er han sød - og jeg håber han snart begynder at tage på så han kan blive rigtig frisk og fræk ;)

    SvarSlet
  4. Han er rigtig sød, og jeg håber sandelig han klarer det.
    Jeg følger troligt med i dine kattes udvikling, men når ikke så mange kommentarer son sædvanligt i denne tid.
    Men jeg er der - stol på det. Og jeg synes det er spændende at se hvordan et katteliv starter. Jeg aner intet om katte ellers.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  5. Håber snart den lille mis kommer ovenpå igen og nej synes bestem ikke du gør for meget ud af dem... når man har anskaffet sig dyr uanset hvad det er , er man forpligtet til at tage sig af dem... og så må man bare undvære noget andet hvis det er dyrlægeregningen eller noget andet som koster.. og elsker jo selv katte over alt på jorden, som man kan følge med i på min blog... hi hi

    SvarSlet
  6. Nåh... god bedring til lille Findus. Var selv med til at opflaske killinger som barn da min mosters kat var blevet kørt ned og vi sad med 4 killinger uden mor. Kan huske noget med at man skulle tørre dem med en våd svamp i rumpen for at få fordøjelsen til at virke - fordi det var det deres mor ville have gjort - ja hun ville jo altså have slikket dem i rumpen - men DER satte vi grænsen. =0)

    SvarSlet
  7. Åeee Mette, hvor er han dejlig, men det er ikke mange gram missekat, pas godt på ham, jeg blir blød om hjertet når jeg ser den lille "suttemule" jeg har også haft killinger og jeg ved hvor stort et arbejde det er når de skal flaskes op. knus morkaren.

    SvarSlet
  8. Det lille pus ;o) den er godt nok kær. Jeg håber den lille fyr klare den, pøj pøj med ham ;o)

    SvarSlet
  9. Nåeee hvor sødt :)
    Jeg synes ikke det er at gøre noget stort ud af det..
    Vi holder af vores kæledyr, store som små og vil
    gøre alt vi kan for at de har det godt...
    Selv havde jeg marsvine opdræt hvor jeg måtte flaske
    bitte små marsvine unger op- jeg stod op hver 2 time og
    gav dem grød selvom jeg skulle op på arbejde kl 7..

    Du gør det fordi du har et godt hjerte :)
    Det skønt at dine katte har så dejlig en ejer :)

    SvarSlet

Tusind tak for besøget ;-)